ссылка на стр. Паралімпійський рух в Україні   ссылка на стр. Дефлимпийский спорт
Головне меню
Головна
Паралімпіада2018
Новини
Відеоновини
Події
Статті
Пошук
Посилання
Контакти
Відеогалерея
Фотогалерея
Спорт інвалідів України
Паралімпійський
Дефлімпійський
Факти з історії спорту
Наші спортивні об'єкти
Національний центр
Західний центр
Тендери
Законодавство
Законодавчі акти
Пошук
Календар новин
Липень ( 2018 ) :
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
<< Поперед. Наступ.>>
До нас завітали

free counters

Live Traffic Feed
Формування інклюзивної державної політики в сфері освіти людей з інвалідністю Надіслати електронною поштою
Написав Прес-служба НКСІУ   
14.02.2013

dsc_2762.jpgПісля ратифікації Україною у грудні 2009 року Конвенції ООН «Про права інвалідів» існує необхідність перегляду не тільки чинного законодавства в сфері освіти осіб з інвалідністю, але й необхідність формування нової філософії державної політики в сфері освіти, що гарантувало би рівність можливостей для всіх дітей та молодих людей на доступ до дошкільної, шкільної, професійної та вищої освіти. Впродовж останніх років ведеться розмова та впроваджуються реальні кроки щодо реалізації в нашій державі інклюзивної освіти, де кожна дитина з інвалідністю матиме змогу разом з іншими дітьми відвідувати дитячий садок, школу, нарівні із іншими здобувати якісну середню та вищу освіту та реалізовувати себе в суспільному житті. Чи можуть у цілому діти з інвалідністю отримати якісну освіту в Україні, чи можуть вони бути інтегрованими в суспільство?

dsc_0545_640x480.jpg 

Про проблеми, досягнення та перспективи впровадження інклюзії йшлося на круглому столі «Формування інклюзивної політики в сфері освіти осіб з інвалідністю», що сьогодні, 14 лютого 2013 року, проводився під егідою Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів та Національної Асамблеї інвалідів України.

У події взяли участь:

·        Сушкевич Валерій Михайлович - голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів

·        Дзоз Віталіна Олексіївна  - народний депутат України

·        Гончарова Наталія Георгіївна - Міністр освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим

·        Павленко Юрій Олексійович – Уповноважений з прав дитини при Президенті України

·        представники міністерств та відомств України, а також представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

·        консультанти Канадського центру вивчення інвалідності та представники  Університету ім. Грента МакЮена

·        представники громадських організацій інвалідів та батьки, які виховують дітей з інвалідністю

 

Формування  інклюзивної політики (політики включення )  в сфері освіти, питання міжвідомче, яке передбачає розуміння сучасних вимог і підходів до питань інвалідності,  прав осіб з інвалідністю на освіту, створення системи інтегрованих послуг на рівні громади, системи підготовки кадрів, зміни ментальності суспільства і, найголовніше, -  переосмислення самих підходів до формування сучасної політики.

 

За словами головуючого на цьому заході, голови Комітету Верховної Ради України Валерія Сушкевича, фактично, - це процес змін у політичній, економічній, соціальній сферах спрямований на утвердження соціальної рівності та включення всіх груп населення в життя суспільства: «Сьогодні ми говоримо про питання, які стосуються  інвалідності, питань дітей та дорослих з інвалідністю, питань, які напряму впливають на суспільство в якому ми живемо. Хоча Конституція України, чинне законодавство, Конвенція  гарантують рівні прав та можливості в  реалізації права на освіту, але насправді  багато сімей не мають  рівного доступу до садочків, шкіл, вузів. Діти не мають можливості рости  зі своїми однолітками, вчитися, а в подальшому бути  включеними в суспільство».

 

Після ратифікації Україною Конвенції ООН про права людей з інвалідністю назріла необхідність перегляду не тільки чинного законодавства в сфері освіти осіб з інвалідністю, але й необхідність формування нової філософії державної політики в сфері освіти, які б гарантували рівність можливостей для всіх дітей та молодих людей на доступ до дошкільної, шкільної, професійної та вищої освіти.

 

dsc_2738.jpgФормування інклюзивної політики в сфері освіти включає:

 

 - сучасні знання з питань інвалідності, в першу чергу серед посадових осіб, які приймають рішення. Їх знаннями визначаються рішення від яких залежить життя людей, можливості їх рівної участі в економічному і соціальному життя суспільства.

 

 - з точки зору державного управління це також означає ефективне використання людських та фінансових ресурсів.

 

 - якщо говорити про освіту - то в цей процес задіяні ми всі з вами. Це не тільки окремі структури (садочки, школи, університети ) це і підготовка вчителів, спеціалістів, викладачів. Це також включає  - транспорту систему ( якщо дитина чи доросла людина не може добратися до школи, університету – про реалізацію права на освіту говорити не можна ). Це економічна незалежність сім`ї та ін.

 

Кожне  міністерство, відомство відповідає за ту чи іншу сферу, яка прямо чи опосередковано впливає на рівний доступ до освіти дітей  та молоді з особливими потребами, на їхню  самостійність, економічну незалежність  та включення в життя суспільства. У цілому, інклюзивне навчання є правовою та економічною системою для вирішення існуючої соціальної несправедливості.

 

Тема формування інклюзивної політики в сфері освіти людей з інвалідністю - це платформа для дискусій та обговорення, що містить наступні аспекти:

 

1. Міжвідомча співпраця: переваги  та бар’єри підтримки інклюзивного навчання. Вирішення цього питання, як вказує Сушкевич, чи не найголовніший наріжний камінь успішного впровадження інклюзії у сучасних дитячих садках, школах і вищих навчальних закладах. «Чимало зрушень є в останні роки у реалізації інклюзивного навчання у закладах освіти для осіб з інвалідністю. Але ці зрушення, на жаль, не носять системного характеру. Міжвідомчої взаємодії, як такої, не відбулось. Також, на жаль, багатьма відомствами приймаються рішення, які зручні та прийнятні для цих відомств, а не для батьків, що виховують дитину з інвалідністю», - наголосив В.Сушкевич.

 

2. Створення інклюзивного суспільства  в Україні:  внесок кожної інституції. dsc_2711_640x480.jpg

 

3. Інвентаризація знань та практичних навичок: на  управлінському та практичному рівнях. (Розуміння соціальної та правової моделі інвалідності. Володіння державними службовцями інструментів для розробки інклюзивної політики та програм.  Ефективного використання   процесу консультацій з громадськістю. Міжвідомча співпраця).

 

Після багатьох виступів учасників круглого столу, що містили як прогресивний досвід інклюзії в Україні та висвітлення проблематики її впровадження, у процесі жвавого обговорення увесь загал дійшов до прийняття необхідних рішень, найважливішими серед яких є: потреба внесення змін в законодавство України про освіту – від дошкільної до вищої освіти; необхідність додаткової освітянської підготовки для вчителів та вихователів, які працюють з дітьми з інвалідністю; важливість формування моделі міжвідомчої взаємодії, де кожен нормативний акт готуватиметься спільно представниками усіх відповідальних відомств, а також необхідність створення спеціальної експертизи відповідності Законів України про освіту стосовно положень Конвенції ООН «Про права інвалідів» тощо.

 

Втім, інклюзія – це політика і процес,які забезпечують повну участь усім членам суспільства в усіх сферах життєдіяльності. Вона спрямована на виявлення та усунення бар’єрів; створює умови для присутності, участі та досягнень усіх учнів; забезпечує формування повноцінного громадянина суспільства, повністю включеного у всі форми суспільного життя. Тому перед усіма нами, як учасниками круглого столу, так і всіма освітянами та іншими особами, які залучені до реалізації інклюзивного навчання, ще чимало завдань, які потрібно реалізувати.

 

Прес-служба В.Сушкевича

 

 

 

 

 

 
< Попередня   Наступна >