ссылка на стр. Паралімпійський рух в Україні   ссылка на стр. Дефлимпийский спорт
Головне меню
Головна
Новини
Відеоновини
Події
Статті
Пошук
Посилання
Контакти
Відеогалерея
Фотогалерея
Спорт інвалідів України
Паралімпійський
Дефлімпійський
Факти з історії спорту
Наші спортивні об'єкти
Національний центр
Західний центр
Тендери
Законодавство
Законодавчі акти
Пошук
Календар новин
Січень ( 2018 ) :
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Наступ.>>
До нас завітали

free counters

Live Traffic Feed
Валерій Сушкевич: «Реформа потребує політичної волі» Надіслати електронною поштою
Написав Прес-служба НКСІУ   
11.11.2009
12_320x200.jpgВиконати завдання, поставлені в Концепції подальшого пенсійного реформування можна лише в умовах політичної та економічної стабільності

 

Валерій Сушкевич - голова парламентського комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів - питаннями пенсійного реформування займається давно. Достатньо сказати, що він брав участь в розробці положень закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Сьогодні Валерій Сушкевич розповідає «Кур'єру» про чинники, необхідні для успішної реалізації Концепції.

 

- Валерію Михайловичу, наскільки сьогодні успіх пенсійної реформи залежить від суб'єктивного фактору?

 

- В нашій країні, на жаль, дуже залежить. Сьогодні суб'єктивні причини дуже уповільнюють процес пенсійного реформування. Я маю на увазі, перш за все, екстремізм і популізм деяких політичних сил, які думають не про покращення пенсійного забезпечення, а про миттєвий успіх у електорату. Пенсійна реформа, насамперед, це зміцнення страхових принципів пенсійної системи. А у нас приймається закон про соціальні стандарти, який нищить ці принципи, адже узаконюється зрівнялівка.

 

- Така ж ситуація була напередодні виборів 2004 року, коли пенсійну виплату усім підняли до 284 гривень без врахування стажу й заробітку?

 

- Все повторюється. І деструктивні ініціативи пропонує та сама політична сила. Тільки тоді вона була при владі, а зараз - в опозиції. Розумієте, що відбувається - сьогодні політики знищують позитивні напрацювання пенсійної реформи. Знищується сама мотивація працівників до одержання легальної заробітної плати, регулярної сплати внесків у Пенсійний фонд. Адже закон про соціальні стандарти говорить: як би ти не працював, а пенсію матимеш. Або згадаємо недавнє рішення Конституційного Суду про неконституційність обмеження максимального розміру пенсій. Уряд своєю постановою хотів ліквідувати дику диспропорцію між максимальним і мінімальним розміром пенсій, але КС підтримав деструктивний елемент нашого політикуму. І проблема залишилася проблемою. Така ситуація дуже заважає Уряду реформувати пенсійну систему. Хоча до честі Уряду не можу не сказати, що він справляється з ситуацією. Подивіться: в умовах кризи пенсія виплачується стабільно, а значить зберігається база для подальшого пенсійного реформування.

 

- Валерію Михайловичу, на вашу думку, які чинники можуть забезпечити виконання положень Концепції?

 

- Як кажуть математики, існують необхідні й достатні умови. Необхідна умова для пенсійної реформи - політична воля української влади. Достатня - фінансово-економічна стабільність. Це фундаментальні чинники, які розблокують подальше здійснення пенсійної реформи. Решта чинників базується на цих двох основних. Дуже важливо досягти максимальної підконтрольності пенсійних коштів державі. Особливо в накопичувальній системі. І йдеться не про прискіпливий контроль, який заважає працювати, а про створення таких умов функціонування пенсійної системи, при яких неможливі ніякі зловживання з пенсійними коштами. Ще один важливий чинник - гармонізація інтересів соціальних партнерів. Треба, щоб роботодавцю було вигідно своєю фінансовою дисципліною зміцнювати пенсійну систему.

 

Говорячи про чинники, необхідно сказати й про фінансову підтримку пенсійної реформи з боку держави. Я маю на увазі не дотації з держбюджету в бюджет Пенсійного фонду. Необхідно окремим рядком передбачати в держбюджеті кошти на пенсійне реформування, тобто на створення умов для оптимального функціонування пенсійної системи. Треба, зокрема, на рівні держави створити потужні інституції, які б врахували всі системні чинники в сфері пенсійного забезпечення. Потрібні, насамперед, масштабні актуальні розрахунки, які сьогодні, на жаль, в потрібних обсягах в Україні ніхто не робить. Пенсійні кошти - це сегмент фінансової системи держави. І логічно, як то й передбачає Концепція, що необхідно посилити роль економічного блоку уряду в процесі пенсійного реформування.

 

- На вашу думку, як голови профільного комітету, які закони необхідні прийняти вже зараз, щоб прискорити пенсійне реформування?

 

- Насамперед, це закони, які забезпечать стабілізацію солідарної системи. Необхідно раз і назавжди вирішити питання з пільгами зі сплати страхових внесків. Це ж здуріти можна, ніде в світі такого немає: за рахунок коштів пенсіонерів ми підтримуємо малий і середній бізнес. Потрібно вирішити питання з погашенням заборгованості перед Фондом підприємств-банкрутів, питання поточної сплати внесків так званими стратегічними підприємствами, які мають блокуючу поточні платежі заборгованість. Необхідно встановити розумне співвідношення між мінімальною і максимальною пенсією, ліквідувати вплив року виходу на пенсію на розмір пенсії. Взагалі вирішення цих проблем, які я назвав, не стільки є частиною пенсійної реформи, скільки передумовою для її успішного здійснення. Особливо щодо зміцнення фінансових можливостей Пенсійного фонду.

 

- І на закінчення, Валерію Михайловичу, чи доречне пенсійне реформування в умовах кризи?

 

- Криза - не привід для призупинення пенсійної реформи. Необхідно здійснювати всі можливі кроки по стабілізації солідарної пенсійної системи і по створенню умов для запровадження накопичувальної. Звичайно, криза внесе свої корективи в ці кроки. Можна сумніватися, наприклад, щодо дат закінчення першого й другого етапів реформи. Але процес не повинен зупинятися. Адже реформа може і повинна стати одним із чинників подолання кризи.

 

Майя Орел, Пенсійний кур'єр

 
< Попередня   Наступна >